Heenreis - Reisverslag uit Durbanville, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu Heenreis - Reisverslag uit Durbanville, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu

Heenreis

Blijf op de hoogte en volg Merel

18 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Durbanville

De vlucht is op tijd vertrokken. Verwachting is dat we een half uur eerder landen als gepland. Lekker. Naast ons een aardige meneer die het helemaal niet erg vind om steeds op te staan voor ons.
Wat doe je tijdens de vlucht... films kijken, eten en van het uitzicht genieten. Nederland was vooral bewolkt, daarna volgde sneeuwlandschappen. En toen, wow, de Alpen! Veel mooier uitzicht krijg je niet vanuit een vliegtuig. Hoewel de Sahara ook wel indrukwekkend is. Vooral vanwege de omvang ervan. Verder alleen een hele hoop zand. Daarna weinig meer gezien door bewolking en de zon die onder ging.
Onze film lijst was langer als de vlucht zelf. Gelukkig hebben we de terugweg nog. Merel heeft gekeken naar The Secret Life of Pets, daarna Bridget Jones Baby, Nine Lives, Constantine en de 5e film van Ice Age. Maryke begon met Bridget Jones Baby, gevolgd door nine lives, Pete's Dragon, Ride en Robinson Cruiseau. Toch best veel.
Om kwart over 22 zijn we geland. Het was een goeie, rustige vlucht. Blij dat we er zijn, dat wel. Na de douane, koffers halen en de warme buitenlucht in te zijn gegaan, hebben we onze huurauto gehaald. Een mooie, nieuwe, zilveren ford fiesta. Hiermee zijn we naar Durbanville, Kaapstad gereden. We zijn nu bij Naomi, een goeie vriendin van Maryke. Hier blijven we een paar nachten. Nu nog even douchen en dan naar bed.