Picknick - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu Picknick - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu

Picknick

Blijf op de hoogte en volg Merel

19 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Er is hier in het zuiden trouwens een watertekort. Als het binnenkort niet flink gaat regenen is het water binnen 3 maanden op. Elk jaar wordt de watervoorraad wat minder.
Daarbij zijn er ook nog flinke natuurbranden de laatste weken. Door de droogte zijn die haast niet te voorkomen. Hoewel ze vermoeden dat ze worden aangestoken. In elk geval moet iedereen voorzichtig zijn met vuur e.d. en het watergebruik beperken. Je mag de auto niet meer wassen, geen zwembaden vullen en de tuin geen water meer geven.
We hebben vanmorgen ontbeten met Madre bij Bamboo Garden restaurant, met eromheen een groot tuincentrum en wat winkeltjes.
Hierna gingen we terug naar het huis van Madre. Nadat zij haar dochtertje had opgehaald vertrokken we richting Stellenbosch. Hier zit de Spier wijn farm, waar je wijn kan proeven. We hebben heel leuk gepicknickt in het gras onder de boom. Je huurt een kleed en een mandje en vult deze met hapjes. We zaten net en toen kwam de eigenaar naar ons toe. Hij had net met een groepje wijn geproefd en er was nog wijn over. Of wij die misschien wilden hebben? Ja natuurlijk willen wij dat. Dus we hadden onze eigen proeverij op ons picknick kleedje. Twee witte, een rose en een rode wijn. Wat een leven. Na onze wijnpicknick hebben we Madre thuis afgezet en zijn samen naar Bloubergstrand gereden. We hebben een heerlijke cocktail gedronken bij Moyo, aan de zee, met uitzicht op de tafelberg. Dit is Maryke haar favoriete plek. Ik snap waarom. We zijn tijdens de zonsondergang doorgereden naar Waterfront en hebben vis gegeten bij de Ocean Basket. Vlakbij de Cape Town stadion. Hierna zijn we Signal Hill opgereden. Wat een fantastisch uitzicht heb je hier over de stad!!! Al die lichtjes en de berg op de achtergrond. Echt prachtig. Om kwart voor elf zijn we weer 'thuis'. Wat zullen we weer lekker slapen.

• 19 Januari 2017 - 22:42

Josephine :

WoW! Die nachtfoto is echt super prachtig! Vooral die berg erbij! Veel plezier!

• 19 Januari 2017 - 22:52

Theo En Fredy Fortgens:

We wensen jullie een hele fijne tijd in Zuid Afrika! Begrijp uit je verslag dat je vriendin bekend is met het land? Leuk hoor!

• 20 Januari 2017 - 08:59

Merel:

Ja, zij komt hier vandaan

• 20 Januari 2017 - 11:16

Oma Kuijpers:

hallo jongelui.Lijkt me een goede vakantie te worden.mooie foto,s veel groeten ! oma.