The Flying Dutchman - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu The Flying Dutchman - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu

The Flying Dutchman

Blijf op de hoogte en volg Merel

20 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanmorgen zijn we iets later weggegaan als de afgelopen dagen. We zijn eerst naar Chapman's peak gereden. Hier heb je baie mooi uitzicht over die see en die rotse. Echt super mooi! Na een tijd rondrijden gingen we weer door. Onderweg een stop gemaakt bij de supermarkt, waar we lunch (beef en chicken pie) en lekkers hebben gehaald. Koeksisters en simba chips (skyffies). Toen hadden we weer energie om weer verder te gaan naar Boulders beach in Simon's town. Dit is de pinguins hotspot. Je kan hier ook zwemmen aan het mooie strand, maar daar kwamen we niet voor. Wel voor de pinguins en daar hebben we er heel wat van gezien. Hulle lae  lekker ontspan op die rotse en die strand. Een aantal hadden jongen. Het is nu broedseizoen. Leuke dieren. Er liepen ook wat dassies (of rockrabbit) rond, die zijn ook zo leuk. Na de pinguins reden we door naar Cape point. Het zuidelijkste punt van Kaapstad en dus echt een must see. Op de top heb je een mooi uitkijkpunt, maar de weg ernaartoe had wel heel veel treden! En dus gingen wij lekker met het treintje omhoog. Op het karretje staat heel groot The Flying Dutchman. Lekker toepasselijk. Boven ook weer een baie baie mooi uitzicht. We hebben rondgekeken, zijn nog een stuk verder omhoog geweest (wel met de trap) naar de vuurtoren en hebben de souvenirwinkel gezien (teveel leuke spullen), om vervolgens weer met de flying dutchman omlaag te gaan en terug naar de auto.
Vanaf cape point was het nog bijna 1,5u rijden terug naar Parow. Hier woont Clay en daar gingen we op bezoek. Zijn vriendin is hoogzwanger. Met zij allen hebben we lekker buiten gezeten. We hadden vlees gehaald en gingen bbq-en. Braai in Zuid Afrika. Dat gebeurt op hout en niet op kolen en ze maken eerst alles warm zodat iedereen tegelijk kan eten. Daardoor duurt het wat langer en gaat het vooral om het braaien. Het eten was ontzettend lekker. Ons het lekker gebraai.
Het was een mooie dag. Ons gaan nou lekker slaap.