In de wolken - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu In de wolken - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu

In de wolken

Blijf op de hoogte en volg Merel

22 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Vanmorgen hebben Maryke, Cacia, Daniel en ik ontbeten bij Root 44. Het is een soort markt met verschillende kraampjes waar je eten en drinken kan halen. Zo verzamel je je ontbijt (of lunch, diner,..) en dan zoek je een leuk tafeltje om het op te eten. Eromheen zijn leuke souvenirwinkeltjes waar we ook nog een tijdje hebben rondgelopen. Direct hierna zijn we bij de ouders van Naomi langsgegaan (Naomi was er zelf ook). Gezellig even.
Toen Daniel moe werd, was het tijd om weer terug naar huis te gaan. Het plan was om daar te gaan lunchen. Helaas viel Daniel hier van een treetje af en hield hier een dikke lip en neus aan over. Cacia en Friedel hebben hem meegenomen naar het ziekenhuis hier om de hoek. De arme jongen heeft zijn neus gebroken. Dit was een beetje een domper op de dag. Gelukkig wil hij nog steeds dansen en lachen.
Maryke en ik hebben in de tijd dat zij bij het ziekenhuis waren boodschappen gehaald voor onze road trip. Hierna hebben we het gezin achtergelaten zodat ze bij konden komen van de schrik en gingen wij samen naar de tafelberg. De 1000m hoge tafelberg hoort sinds kort bij de 7 natuur wonderen van de wereld en is waarschijnlijk de oudste berg die er is. Ik kan nu dus de 2e van dit wonderlijstje af strepen. De eerste was de ondergrondse rivier in Puerto Princessa in de Filipijnen. Die was ook zo prachtig! Anyway... deze kans krijg je misschien 1x in je leven, dus we zijn met de kabelbaan naar boven gegaan. Het is een ronde kabelkar (waarvan er maar 3 zijn ter wereld) die ook nog eens ronddraait onderweg. Hierdoor kan je alles om je heen goed zien. Met 10m per seconde ben je in een paar minuten boven. Prachtig uitzicht heb je vanaf hier! De wolken liggen op de berg en daardoor was 1 kant van het uitzicht volledig weg. Het waaide ook flink op deze hoogte, dus af en toe waaide er een wolk voorbij, die dan even het zicht blokkeerde. Aan de andere kant hadden we gelukkig wel heel mooi uitzicht. Alsof je aan de top van de wereld staat! En we hadden de ondergaande zon er ook nog bij. Wat wil je nog meer? Ja, een stel dassies. Hele families liepen er rond.
Net voor de zon onder ging zijn we weer naar beneden gegaan. We hadden afgesproken met Cacia om een burger te gaan eten bij Roca Mama bij haar om de hoek. Dus dit was onze volgende stop. Daar uiteindekijk besloten om een take away te nemen en terwijl we aan het wachten waren hebben we wat gedronken (best strawberry milkshake ever!). Met de burgers en frietjes weer naar huis om het op te eten. Lekkerrrr. Wel veel, we zaten snel vol. Hierna hebben we onze koffers uitgezocht en opgeruimd, gedouched, nog wat gedronken en toen konden we naar bed. Morgen om 5:30u willen we vertrekken op onze road trip!

• 22 Januari 2017 - 22:13

Charlotte Aalders:

Mooi te lezen dat jullie het genieten in die groot land! Ja om bovenop Tafelberg te zijn is geweldig!
    Morgen dus vroeg oppad, veel plezier en veilige kilometers toegewenst!
    Zie uit naar je volgende verslag.......!

• 22 Januari 2017 - 23:09

Daphne:

Wat een prachtig uitzicht !!!!
    Wil je trouwens zo'n leuk beestje voor mij meenemen ? Pliesssss.

Geniet ! Xxx

• 23 Januari 2017 - 12:19

Oma Kuijpers:

Hallo dames. mooie trip en prachtige foto,s fantastische wolkenspel.groeten Oma.