Kruger en Marloth deel 1 - Reisverslag uit Marloth Park, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu Kruger en Marloth deel 1 - Reisverslag uit Marloth Park, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu

Kruger en Marloth deel 1

Blijf op de hoogte en volg Merel

26 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Marloth Park

We zijn vanmorgen om 8u vertrokken. Het regende en er was een grote grijze lucht. Eenmaal wat weg uit de bergen werd het weer beter. Het bleef bewolkt, maar dat is helemaal perfect voor een dag in het Kruger Park! Bij de Paul Kruger Gate zijn we het park ingegaan. Het is onvoorstelbaar hoe groot het kruger park is! Zeker zo groot als Nederland. We hebben de hele dag gereden (wel langzaam) en dat is alleen nog maar een stukje van het onderste deel van het park. We zijn eerst bij Skukuza gestopt om te ontbijten, hebben de winkel bekeken en toen konden we echt het park gaan verkennen. We zijn toen gereden naar Lower Sabie, hebben hier onze lunch gehaald en weer de souvenirs bekeken.Bij Crocodile bridge zijn we er eind van de middag weer uitgegaan. Een update van de dieren die we vandaag hebben gespot: zebra's, impala's, wratten zwijnen, gnoes, buffels, nijlpaarden, giraffen, blauwaapjes, bobbejaan apen, leeuwen, koedoes, waterbokken, heel erg veel olifanten en enorm veel impala's! Nog twee dieren te gaan van de Big Five!
We kunnen op weg naar Marloth Park, wat er praktisch naast ligt. We moesten even zoeken naar de plek waar we onze sleutel konden halen, Marloth Park is groter als we hadden verwacht. Tegenover de 'receptie' zit een supermarktje waar we gelijk wat eten en drinken hebben gehaald. Niet alleen voor ons, maar ook voor de wilde dieren. Toen was het zoeken naar ons huis. Via een omweg zijn we er gekomen. Het is een grote zandweg, die door de regen van de laatste tijd bestaat uit gaten en plassen. Het was een (leuke) uitdaging. Een 4x4 zou wel makkelijker zijn. En toen kwamen we bij ons huis... Bushveld Symphony... het is ENORM! Echt gigantisch. Ik ben werkelijk onder de indruk. Op de begane grond hebben we een mega grote keuken, een zithoek, drie slaapkamers, twee badkamers, een gigantisch terras met schommelstoel, ons eigen zwembad, een braai plaats, een grote oprijlaan, dubbele garage en (hopelijk) zebra's (of andere dieren) in de tuin. Op de eerste verdieping is nog een slaapkamer, een badkamer een grote lounge en twee balkonnen. Vanaf daar kan je nog een trap omhoog naar het viewing deck met uitzicht over de rivier.
Je hoort hier helemaal niks, behalve de vogels en de dieren. De nijlpaarden in de rivier laten af en toe ook duidelijk van zich horen.
We hebben spijt dat we voor vanavond geen avondeten hebben gehaald, eigenlijk willen we niet weg. Maar toch honger en dus weer terug richting de supermarkt waar ook wat restaurantjes naast zitten. Bij vertrek zien we dat een van de garagedeuren opstaat. Stond die net ook al open? We weten eigenlijk zeker van niet. Even kijken... deur gaat niet dicht. Alarm van het huis, die we net hadden aangezet gaat wel af. Alarm uit. Alarm aan. Deur nog steeds niet omlaag te krijgen. Alarm weer af... maar even de Field Security bellen. Als er vannacht dieren binnen komen in de garage gaat het alarm dus ook af. Misschien kunnen zij ons helpen. Aan de telefoon zeggen ze dat er al iemand onderweg is. Gelijk vertrokken toen ons alarm af ging. Een veilig idee. Het duurt even, maar dan is onze hulp er. Hij zegt dat de garagedeuren met een afstandsbediening bediend worden. Maar deze is niet te vinden. Er komt nog meer hulp onze kant op. Met zijn tweeën gaan ze verder. Uiteindelijk op een of andere manier de deur dicht gekregen. Toen nog tijd gezocht naar de sleutel om hem af te sluiten. We mogen ze altijd bellen of op de panic button drukken en dan komen ze gelijk weer terug. Hehe, we kunnen gaan. Helaas is het inmiddels al donker (19:30u). We hoopten in elk geval de heenweg naar het restaurant in het licht over het avontuurlijke pad te kunnen rijden. Gelukkig kunnen we nu achter onze security guys aan over de hobbelige weg. Constant steken er zebra's, impala's en koedoes het pad over. Bijna aan het eind van de rit verlaat de field security ons omdat hij een melding kreeg. We rijden alleen verder. We gaan eten bij restaurant Watergat. Goede keus volgens 'onze' bewakers. The place to be. Aangekomen bij het restaurant komt ook de security er weer aan. Hij meld ons dat ons achterlicht het niet deed en checkte gelijk onze bumper, want we waren hard door een gat gereden. Nou alles opgelost. We kunnen eten. Het restaurant sluit om 20u en het is inmiddels tien voor 8! Gelukkig mogen we nog wat bestellen. We nemen allebei de cheeseburger, dat is lekker snel klaar. We willen snel weer naar ons enorme huis. En oh wat was hij lekker. Zelden zo'n lekkere cheeseburger gegeten.
We gaan weer terug. Een ritje van 2km waar we een kwartier over hebben gedaan. Bij thuiskomst laten we perongeluk het alarm weer afgaan. We moeten de security weer bellen dat het vals alarm is. In elk geval weten ze dat we er zijn! We gaan zo lekker buiten zitten, op het terras of in het zwembad, met een wijntje erbij en luisteren naar de natuur om ons heen. Of we vroeg gaan slapen is de vraag. Wel staan we heel vroeg op. We willen als eerste bij de gate van het kruger park staan om 5:30u. Dan is de grootste kans dat je de dieren ziet!

• 27 Januari 2017 - 11:38

Charlotte Aalders:

Dat is een heel relaas......het wordt, lijkt mij een vakantie die jullie niet lichtelijk vergeten, het is beslist niet saai!

• 27 Januari 2017 - 13:55

Theo En Fredy :

Een zeer avontuurlijke reis die jullie beleven!
    Genieten geblazen met al de beesten die jullie zien!

• 29 Januari 2017 - 23:02

Nelleke:

Wat een geweldige reis. Genieten! xxx