Kruger en Marloth deel 2 - Reisverslag uit Marloth Park, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu Kruger en Marloth deel 2 - Reisverslag uit Marloth Park, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu

Kruger en Marloth deel 2

Blijf op de hoogte en volg Merel

27 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Marloth Park

We zitten hier echt in de natuur. Er zit een krekel naast de wasmachine, een kakkerlak in de gang, er ligt een grote dode spin in het keukenkastje, er komen salamanders onder de koffer vandaan en er zit een schorpioen in het bad. En dan zijn er nog vele andere beestjes in en om het huis. Waarschijnlijk voor een zuid afrikaan niet zo indrukwekkend, maar voor mij als 'held' die ik ben, wel het vermelden waard. Waarschijnlijk ook tot groot vermaak voor maryke af en toe als ik weer ergens gillend of springend voorbij kom zetten.
Maar goed. Na een iets te korte nacht zaten we vanmorgen om 5u in de auto. We hadden extra tijd uitgetrokken voor de slechte weg. Met giraffen op de weg hadden we echter geen rekening gehouden. De hele familie kwamen we tegen en ze namen daar rustig de tijd voordat ze met hun lange benen een stapje opzij deden. De field security reed het hele stuk achter ons. Waar komen ze toch steeds vandaan.
Met de zonsopkomst onderweg was het inmiddels licht en zijn we paar een paar minuten na half 6 bij de gate van Crocodile Bridge. Toch netjes gedaan. We hebben tot 13:30u door het krugerpark gereden. De big Five hebben we compleet! We zagen een luipaard (yes!!! Wat een geluk!) En drie neushoorns (!). Verder nog een hyena, een jakhals, aasgieren, andere vogels en verder dezelfde dieren als we gisteren hebben gezien. Bij de crocodile bridge zijn we omhoog gereden via een zandpad naar Lower Sabie en vanaf daar weer omhoog naar Skukuza waar we gelijk onze boodschappen hebben gedaan. Toen reden we terug omlaag naar Emalena. Twee keer zijn we vandaag op een picknickplaats gestopt om ons zelf meegebrachte brood te eten (nog ruzie met een aap, want die ging er bijna met onze lunch vandoor). Onderweg aan het eind hebben we nog een stuk zandweg gepakt op advies van Dave, want daar zouden luipaarden hun vaste stek hebben. We hebben ze hier niet gezien. Maar we hadden al baie geluk met de eerste! Moe, warm en tevreden gingen we hier het park uit en terug naar huis. Toch nog even ijsklontjes en groentes gehaald bij onze supermarkt en weer over het hobbelpad terug. We worden inmiddels een beetje moe van de hobbels.
In principe hoeven we hier nu niet meer weg tot zondagochtend. We gaan lekker chillen, zwemmen, misschien Marloth Park verder verkennen en verder niet zoveel. We denken echt wel aan de hardwerkende mensen in ons koude Nederland, maar toen we terug waren zijn we eerst gaan afkoelen in ons zwembad, midden in de natuur, naast ons grote huis, lekker in de zon, met een gin tonic met ijs erbij, na een dag in het krugerpark wilde dieren spotten. Meer wil je toch niet? We proosten er even op.
Net zagen we de zonsondergang vanaf onze viewing deck, inclusief uitzicht op het krugerpark. En zometeen gaan we lekker braaien. Het vuur staat aan voor onze echte bushbraai.

• 27 Januari 2017 - 18:48

Charlotte Aalders:

Echt super......Merel je beschrijft het fantastisch zie het allemaal zo voor mij.Fijn dat jullie zo genieten!