Biggy Best - Reisverslag uit Howick, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu Biggy Best - Reisverslag uit Howick, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu

Biggy Best

Blijf op de hoogte en volg Merel

29 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Howick

Om 5u hadden we de wekker gezet om de zonsopkomst te kunnen kijken vanaf ons viewing deck. Helaas regende het enorm hard. Hierdoor ķonden we wel lekker nog even doorslapen. Alles stond blank toen we naar buiten keken. Het zwembad was weer tot de rand gevuld en de braaiplaats stond onder water. We maakten ons wat zorgen over het zandpad. Horror scenario's over diepe plassen waarin we vast zouden komen te zitten spookten door ons hoofd. We hebben eerst nog lekker rustig opgeruimd en ontbeten en om kwart voor 8 zijn we vertrokken. Het water was deels gezakt en de weg viel reuze mee. Het leek zelfs iets beter te rijden. Sleutel ingeleverd bij de field security en we konden gaan. Eerst weer over kilometers hobbelig, nat en glibberig zandpad en toen zaten we eindelijk weer op een normale weg. Het is vandaag 800km rijden naar Howick.
Via Malalane reden we richting Nelspruit. Toen naar Barberton en vanaf daar richting Mbombela. Verder naar Carolina en vlak voor Badplaas zijn we gestopt om te tanken. Vanaf daar hadden we een rondje Nederland. Eerst kwamen we langs Amsterdam, we zijn gestopt bij de McDonald's in Ermelo om vervolgens door Amersfoort heen te rijden. Daarna kwamen we nog langs Utrecht. Hierna nog via Newcastle en Ladysmith de afslag genomen naar Howick. Onderweg kwamen we langs Mooirivier, de plaats waar Maryke is opgegroeid. Hier gaan we morgen even langs.
Om 17u kwamen we aan bij Biggy Best cottages in Howick. Door een fout in hun systeem hebben we een upgrade gekregen. We hebben nu een mooie kamer met erg groot 2 persoonsbed, spa bad en keuken met koelkast. We blijven hier maar 1 nachtje, maar dat bad kijk ik wel naar uit.
Hier hebben we geen wildlife, maar wel een tuin vol met konijntjes. Die hadden we nog niet gezien. Is toch ook leuk.
We hebben de koffers binnen gezet en zijn toen eigenlijk gelijk weer weg gegaan. We gaan eten bij Deon, een jeugdvriend van Maryke. We wilden onderweg even kijken bij de waterval hier in Howick. Deon waarschuwde ons al dat we daar op moeten letten ivm diefstal e.d. Toen we er aan kwamen zijn we inderdaad ook gelijk weer vertrokken. Misschien morgen vroeg een betere kans.
We kwamen aan bij Deon. Hij woont daar met zijn vriendin, zijn moeder, zijn zus en haar zoontje. En de honden (en ook zo'n lieve puppy van 2 maanden oud). We hebben lekker gebraaid, gedronken en gepraat.
Om 22u zijn we weer terug bij Biggy Best. We kunnen lekker in bad en dan slapen. Het was weer een lange dag.