Red Desert - Reisverslag uit Margate, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu Red Desert - Reisverslag uit Margate, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu

Red Desert

Blijf op de hoogte en volg Merel

31 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Margate

De weersvoorspelling voor vandaag was in eerste instantie niet zo heel goed. We zijn rustig wakker geworden en daarom na het ontbijt naar het grotere winkelcentrum iets verderop gegaan. Lekker rondgekeken, wat gewinkeld, boodschappen gedaan... Het weer bleek was trouwens prima. Er was wel wat bewolking, maar verder scheen de zon volop. Warm is het zoiezo wel.
We gingen we langs de wasserette. Onze was is helaas nog niet klaar, om 13u kunnen we terugkomen.
Toen maar eerst naar het appartement terug voor de lunch (samoesas).
Gelijk de monopoly bij de receptie geleend voor vanavond.
We hebben trouwens weer een afstandsbediening voor de garage deur en het hek om het terrein op te komen. We drukken steeds verkeerd om. Zodra de gate opengaat weet de beveiliger inmiddels dat we de garage proberen open te doen en als de garage opengaat weet hij dat we eraan komen en door het hek willen. Hij moet steeds wel erg lachen als we langs zijn hokje komen. Ik heb zo'n vermoeden dat ze ons inmiddels door heel Zuid Afrika kennen als "die twee dames".
Na de lunch zijn we naar The Red Desert gegaan. Dit is de kleinste woestijn ter wereld, van 200m breed. Het is een half uur hier vandaan.
Het is de vraag of het het waard was om hier 80km voor te rijden. Het was (op alle bijtende mieren na) wel erg mooi. We kunnen in elk geval zeggen dat we de kleinste woestijn gezien hebben. Volgende keer de grootste ter wereld?
Na de woestijn konden we eindelijk onze schone kleding ophalen.
We wilden later in de middag nog even naar het strand. Handdoeken en koelbox mee en we konden gaan, dachten we. Maar we bleken toch geen drinken meer te hebben. Dus weer in de auto (dag beveiliger!). En weer naar de supermarkt. Tegen de tijd dat we op het strand lagen was het half 5 en bewolkt. Alsnog lekker. Rond half 6 waren we weer binnen en konden we aan het eten gaan beginnen. Op het menu vandaag stond een aardappelsalade, wortel met ananas, vetkoek en nog een halve schnitzel.
De monopoly was incompleet en klopte niet. Helaas, dat gaat dus niet door.
Dan maar vroeg naar bed. Nog even lezen. Morgen weer een dag.