Birdhouse - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu Birdhouse - Reisverslag uit Oost-Londen, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu

Birdhouse

Blijf op de hoogte en volg Merel

02 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Oost-Londen

Ik ben door de zonsopkomst heengeslapen, waar we onze wekker voor hadden gezet. Maar aan Maryke haar foto's te zien was hij erg mooi. We zijn om kwart over 7 vertrokken. Nadat we Tahiti Sands verlieten zijn we eerst gaan tanken. Om half 8 gingen we de weg op. Vandaag moeten we 530km rijden naar Oos Londen. Om kwart over 10 zijn we even gestopt om een broodje te halen en te plassen.
Echt snel gingen we vandaag niet. Dit kwam door meerdere wegwerkzaamheden, veel vrachtverkeer en weinig inhaalmogelijkheden.
De hele weg hebben we alleen maar geiten langs de weg gezien. Heel. Veel. Geiten. Af en toe vonden ze het ook nodig om de weg over te steken, waardoor we weer vol op de rem moesten. Verder was het een groot zwart gebied. Wat een verschil met de blanke gebieden, waar alles schoon en netjes is. Hier is alles vies, oud en onverzorgd. Met de taser in de aanslag reden we door de drukke dorpjes. Wat een chaos. Dit is niet ons leukste/mooiste route tot nu toe geweest. Maar dit we hebben we nu ook gezien. Echt Afrika. In niets te vergelijken met de moderne Kaap en Natal.
Later gingen de geiten over in koeien en ook die staken regelmatig ineens over. De tweede helft konden we wel wat meer doorrijden.
We zijn nog 1x gestopt later.
Om 16u komen we aan in Gonubie bij de Birdhouse. We snappen gelijk waarom het zo heet. Het is net een enorm vogelhuis. Alles van hout met trappetjes en een aantal huisjes. Het is wel anders als dat we gewend zijn. Verwend inmiddels. Dit is klein en primitief. Wel leuk overigens. En het is maar voor 1 nacht.
We hebben heerlijk mexicaans gegeten (burrito chili con carne) bij Cantina & Craft, in Oos Londen.
Hierna terug naar ons vogelhuisje. Beetje relaxen en weer op tijd naar bed.