Vredendal - Reisverslag uit Vredendal, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu Vredendal - Reisverslag uit Vredendal, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu

Vredendal

Blijf op de hoogte en volg Merel

07 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Vredendal

We zijn vanmorgen om kwart voor 8 weggegaan bij Olivia. Helaas zaten we toen in de spits en duurde het zeker een uur voordat we Kaapstad uit waren.
Het is 300 km rijden naar Vredendal. Hebben we toch nog een beetje een road trip. De rit was erg mooi, maar mede door de file komen we pas iets na 12u aan bij Nico.
In de middag zijn we met Nico, zijn vrouw en zoon naar het strand gereden bij Doringbaai. We hebben een heerlijke schotel met verschillende hapjes gegeten (en wijn gedronken natuurlijk, want ze hebben hun eigen wijnkelder) bij Fryers cove.
Hierna zijn we met zijn 4x4 een stuk langs de kust gereden. Nico heeft zijn eigen bedrijf waarmee hij reizen organiseert naar met name Namibië door de woestijn. Wat een droom. Hij heeft een hoop 4x4's. We reden met 140km/u over het zandpad en je merkt er niks van. Wat heerlijk. Daar kunnen we met onze fiesta alleen van dromen, daarmee mogen we blij zijn als we de 60km/u halen en dan nog schudden we alle kanten op.
We stoppen even later bij bij 'Isabella's restaurant' in Lambertsbaai voor een drankje.
Hierna zijn we door de duinen gaan crossen. Wauw!! We kwamen een paar keer vast te zitten en moesten uitstappen. Totaal geen straf, want het is enorm mooi. Het waaide wel erg hard dus we kregen gelijk een gratis scrubbeurd. Het was geweldig. Ik wil zeker een keer mee naar Namibië!
Om kwart voor 8 zijn we weer terug bij hun huis. Even douchen om al het zand weg te spoelen, wat drinken, het hout is ondertussen alweer aangestoken voor de braai en zo hebben we gezellig even gezeten. Door de grote lunch van vanmiddag hebben we niet veel meer gegeten. Voor 23u ligt iedereen in bed. Het was een baie baie mooie dag!

Ik kan helaas bijna geen foto's meer toevoegen aan de verslagen, want er kunnen er maximaal 150 op. En bij een maand lang foto's toe willen voegen heb je dat al snel bereikt. De upgrade werkt niet, dus misschien dat ik dat later thuis nog kan doen, maar dat is achteraf. Nu hou ik gewoon een strenge selectie en verwijder ik af en toe weer wat foto's van eerdere dagen.

• 08 Februari 2017 - 14:49

Josephine: