The Big Nothing - Reisverslag uit Colesberg, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu The Big Nothing - Reisverslag uit Colesberg, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu

The Big Nothing

Blijf op de hoogte en volg Merel

23 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Colesberg

We zijn iets voor 6 uur vanmorgen vetrokken. De road trip is begonnen! We hebben vandaag een rit van 800km te gaan. Vanaf dat we op de N1 zaten was het alleen maar rechtdoor. Na 400 km moesten we rechtdoor bij een rotonde en daarna weer ruim 300km rechtdoor. Verdwalen zal niet snel gebeuren. We reden via Beaufort west en zijn later gestopt  bij The Shed Farmstall. Het had iets weg uit de scène van een horrorfilm. Een piepend windmolentje, poppen op een bankje voor de deur en geen mens te bekennen. Er waren wel kippen en geiten, wat het ook wel weer een schattig plekje maakte. Hier hebben we gewisseld van bestuurder en maar weer door. Een stukje verderop hebben we lunchpauze gehouden bij the three sisters, vernoemd naar 3 heuvels verderop. Hier aten we slappe friet en koude hamburger in de harde wind. Niet echt een succes. Er waren wel een paar blauwaapjes op de parkeerplaats. Verder reden we alleen maar langs leegte. Gras, heuvels, soms wat dieren (babboo's, vogels, schapen, geiten, koeien, wildebeesten, steenbokken en twee rennende paarden met wapperende manen). Onderweg zag je langzaam de droge en bruine natuur veranderen is steeds meer groen. Een heel enkele keer kwamen we een klein dorpje tegen of een benzinestation. Het spannendste was nog een grote leguaan die rustig zijn tijd nam om de snelweg over te steken. We zijn twee keer gestopt om te tanken en verder genoten we van het uitzicht. Het is haast niet voor te stellen dat je honderden kilometers alleen maar natuur om je heen hebt. Adembenemend. Zoals de natuur hoort te zijn.  Uiteindelijk kwamen we aan bij Colesberg, hier moesten we de R58 op richting Norvalspont. Een paar km hierna is onze slaapplaats. Orange Valley Guest Farm.
Er is hier verder niemand. We mochten zelfs kiezen of we allebei een eigen huisje wilden. We hebben toch gekozen voor de familie suite, want deze heeft een koelkast. En aangezien we veel eten en drinken bij ons hebben is dat wel zo fijn. Kunnen we ook gelijk de ijsblokken van de koelbox weer koud maken voor morgen. Verder hebben we hier twee slaapkamers, twee badkamers, een klein keukentje en een zithoekje.
Het is hier warm en plakkerig. Wij liggen de rest van de middag in het zwembad, eten wat en spelen regenwormen en exploding kittens. Vanavond weer op tijd naar bed, want morgen staat de langste rit van deze reis op de planning en we willen daarom om 5u vertrekken.

• 23 Januari 2017 - 17:54

Charlotte Aalders:

Ooooooh, wat heerlijk die rust.......dat is nog eens ontspannen....!

• 24 Januari 2017 - 12:40

Josephine:

Heel gaaf! Wat een vrijheid he, zo een roadtrip. Veel plezier! Ben zo benieuwd wanneer jullie de eerste wilde olifant of giraf gaan zien!