Howick, Mooirivier en Shelley Beach - Reisverslag uit Margate, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu Howick, Mooirivier en Shelley Beach - Reisverslag uit Margate, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu

Howick, Mooirivier en Shelley Beach

Blijf op de hoogte en volg Merel

30 Januari 2017 | Zuid-Afrika, Margate

Wat is een mens tegenwoordig nog zonder google? We hebben deze reis al zoveel dingen bedacht die we wilden opzoeken, maar aangezien dat vrij veel MB's kost op onze internet bundel wilden we wachten tot er ergens wifi was. In de tussentijd hebben we een google lijstje gemaak met al onze vragen. Bij Biggy Best was er eindelijk (vrij langzame) wifi. We hebben alles opgezocht. Met vragen als: "waarom heeft een zebra strepen?" "Begraven leeuwen ook hun poep, net als katten?" "Waarom ruikt het kraanwater naar zwafel" en "waarom hangen er bollen aan de hoogspanningskabels boven de snelweg?", zijn we nu weer een stuk slimmer. We hadden ook nog wat leuke YouTube filmpjes op te zoeken (o.a. Ali Osram). Nu kunnen we weer een nieuw lijstje beginnen.
Om half 9 zijn we weggegaan bij Biggy Best. Als eerste zijn we weer naar de Howick Falls gereden. Nu was er niemand, dus konden we rustig kijken naar de waterval. Erg mooi! We stelden onze route in naar Mooirivier via de binnenwegen. We kwamen langs het Nelson Mandela monument en zijn hier ook gestopt om te kijken.
We zijn doorgereden naar Mooirivier. Eerst wat door het dorp gereden en langs Maryke haar oude huis. Erg leuk om te zien waar ze is opgegroeid. Nu heb ik eindelijk een beeld bij alle verhalen. De buren die ze daar hadden zijn een jaar terug verhuisd naar een ander huis hier in Mooirivier, dus we gingen bij hun op de koffie. Wat een lieve mensen. We hebben uitgebreid het huis en de tuin gezien en alle verhalen gehoord. (Maryke waarschuwde al dat ze veel praat). Voor onderweg kregen we de zelfgebakken ontbijtkoek mee.
Rond 12.30u vetrokken we richting de kust.
Nog 260km rijden, klein stukje. Via Pietermaritzburg en Durban naar Shelley Beach in Margate. Om 15.30u kwamen we aan bij Tahiti Sands, ons hotel tot donderdag.
Het lijkt wel of het steeds beter wordt. Weer een prachtige kamer, enorme keuken, drie slaapkamers, twee badkamers (waarvan 1 met groot bad), erg groot balkon met uitzicht op de zee en dubbele garage.
Helaas blijkt hier toch geen wasmachine te zijn, dus met onze was gingen we op pad naar de dichtstbijzijnde wasserette. Morgenmiddag kunnen we het schoon weer ophalen. Fijn.
Aan de overkant van de wasserette zit een winkelcentrum (één straat achter ons hotel). Hier hebben we bíjna kleren gekocht. Morgen gaan we nog even terug...
Bij de Spur hebben we een lekkere schnitzel gegeten. Ook hier komen we vast nog weer terug.
Thuis nog even het strand opgelopen.
Rest van de avond zitten we lekker op het balkon met drankjes en spelletjes, as usual.
Vanavond lekker slapen, in het kingsize bed, met het geluid van de golven op de achtergrond..... Welterusten.

We zijn vandaag alweer op de helft van de reis. Tijd vliegt. Hoewel het ook voelt alsof we hier al maanden zijn, doordat we al zoveel gezien en gedaan hebben.

• 30 Januari 2017 - 18:34

Rob:

Wat maken jullie toch een mooie, indrukwekkende reis !!
    Dank voor de reisverslagen en veel plezier verder !!!
    Groeten, Rob