Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu Oudtshoorn - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Merel - WaarBenJij.nu

Oudtshoorn

Blijf op de hoogte en volg Merel

03 Februari 2017 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Het bed vannacht lag heerlijk. Vanmorgen vroeg hebben we ontbeten bij de Birdhouse. Het was een schattig ontbijtje, speciaal voor ons klaargemaakt. Om 7:15u verlieten we ons Vogelhuis. Het was "koud", regenachtig en bewolkt hier. Lekker wel even een beetje afkoelen tussendoor. Vandaag rijden we 670km naar Oudtshoorn.
We zijn over de N2 langs Oos Londen, Grahamstad en Port Elizabeth gereden. Vanaf Plettenbergbay reden we langs Knysna via de bekende Gardenroute. Deze loopt tot Mosselbay. Net hiervoor zijn we bij George afgeslagen op de N12 richting Oudtshoorn.
De natuur wordt, naarmate we verder rijden richting de Kaap, weer bruiner en droger.
Deze route is echt een verschil met die van gisteren! Het was weer een fijne, mooie rit. We hadden prachtige uitzichten op bergen en heuvels. Het stuk erna was langs de kust, dus daar ook af en toe mooi zicht op de zee. Bij de Gardenroute is alles weer mooi groen en richting Oudtshoorn alles droog en bergachtig.
Afrika inn ligt 9km voorbij het centrum van Oudtshoorn. We komen daar rond half 5 aan. De eigenaar wachtte op ons bij het restaurant onderaan de heuvel. Ik snap nu waarom, want we moeten nog zo'n 400m de berg op over een spannend paadje om bij ons huisje te komen. Ik ben weer onder de indruk. Het huisje ligt vrijstaand, is vrij klein (woonkamertje met keuken, slaapkamer met 'open' badkamer) maar erg mooi en leuk ingedeeld. Aan de achterkant hebben we een ruim terras, met braai en een zwembadje. Het ligt aan de heuvels en het is hier dan ook erg stil. Je hoort niks behalve de wind, de krekels en af en toe een auto of muziek van 'beneden'.
Het was hier vandaag 38 graden. Het is wel droge warmte, dus wat dat betreft beter vol te houden als de klamme warmte bij Margate. In elk geval scheelt het een hoop zweten.
We hebben ons geïnstalleerd en zijn toen het pad weer afgereden en terug naar het centrum van Oudtshoorn gegaan. Het is echt een leuk plaatsje. We hebben gegeten bij Karoopot restaurant, met typisch Afrikaans eten. Erg lekker. Hierna nog even snel door de Pick n Pay voor boodschappen (we vertrokken met alleen wat drinken uiteindelijk) en toen terug naar ons huisje met het mooie uitzicht. Lekker nog even in het bad. Nu het donker is, is het zwembad water toch wel wat koud, dus dit duurde niet heel lang. Straks nog even wat drinken, misschien een spelletje regenwormen, lezen en weer lekker slapen.

• 04 Februari 2017 - 12:17

Josephine:

Dat noem je het perfecte uitzicht voor een zwembad!